GRUPY MŁODSZE
7:00 - 8:10 | Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela. |
8:10 – 8:25 | Gimnastyka poranna – ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy sprawnościowe, zręcznościowe, usprawniające górne i dolne partie ciała, ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę, wyrabiające kondycję i tężyznę fizyczną. |
8:25 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
8:30 – 8:50 | Śniadanie |
8:50 – 9:00 | Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy. |
9:00 – 9:30 | Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego. |
9:30 – 10:00 | Zabawy swobodne wg upodobań dzieci, zabawy ruchowe, tematyczne lub zabawy w kącikach zainteresowań znajdujących się w sali. |
10:00 – 11:20 | Pobyt na powietrzu (ogród, park, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali. |
11:20 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
11:30 – 12:10 | Obiad |
12:10 – 14:00 | Czynności samoobsługowe - szczotkowanie zębów, odpoczynek poobiedni- słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek. |
14:00- 14:20 | Zabawy edukacyjne organizowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka: zabawy manualne, konstrukcyjne lub ruchowe. |
14:20 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
14:30 – 15:00 | Podwieczorek |
15:00 – 15:30 | Zajęcia dodatkowe: taniec, gimnastyka korekcyjna, logorytmika, zajęcia z piłką. |
15:30 – 17:00 | Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. |
GRUPY STARSZE
7:00 - 8:10 | Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela. |
8:10- 8:25 | Gimnastyka poranna – ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy sprawnościowe, zręcznościowe, usprawniające górne i dolne partie ciała, ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę, wyrabiające kondycję i tężyznę fizyczną. |
8:25 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
8:30 – 8:50 | Śniadanie |
8:50 – 9:00 | Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy. |
9:00 – 9:45 | Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego. |
9:45 – 10:15 | Zabawy swobodne wg upodobań dzieci, zabawy ruchowe, tematyczne lub zabawy w kącikach zainteresowań znajdujących się w sali. |
10:15 – 11:50 | Pobyt na powietrzu (ogród, park, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali. |
11:50 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe. |
12:00 – 12:30 | Obiad |
12:30 - 12:45 | Czynności samoobsługowe i higieniczne - szczotkowanie zębów. |
12:45 – 13:15 | Relaksacja po obiedzie – słuchanie muzyki i bajek. |
13:15 – 14:20 | Zabawy edukacyjne organizowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali, obserwacje przyrodnicze. Wspomaganie rozwoju dziecka: zabawy manualne – praca indywidualna lub w małych zespołach. |
14:20 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. |
14:30 – 15:00 | Podwieczorek |
15:00 – 17:00 | Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. |